לכל המאמרים

ההבדל בפרסום בגוגל לבין פייסבוק

פייסבוק או גוגל שאלת השאלות?

פייסבוק וגוגל נחשבות היום למעצמות אינטרנט, מעצם הגישה שהן מעניקות.
שתיהן, כל אחת בדרכה מעניקות גישה לתכנים ולגולשים כאחד, ולכן התפתחו כפלטפורמות שיווק מוצלחות ביותר. שאלה שעולה בכל עסק השוקל שיווק דיגיטלי, היא היכן שווה לפרסם, כשבעצם השאלה היא היכן כדאי לי יותר לפרסם, וטוב עוד יותר לשאול למה לא לפרסם בשתיהן.

ההנחה הכללית היא שכדאי וראוי לפרסם בשתיהן, אך בעלי תקציב מצומצם ביותר עלולים למצוא את עצמם מבולבלים מהגדרות, מונחים ורווחיות עליה שמעו מאחרים.

בהסבר פשוט (וללא התייחסות לקידום אפליקציות, על כך נרחיב בפעם אחרת)– גוגל מספקת חשיפה/לידים באמצעות פרסום תוכן חיצוני, יותר בהתאם להתנהגות הגולש מאשר לפרופיל הגולש. זאת בעוד שפייסבוק מספקת חשיפה/ליד/מעורבות באמצעות פרסום כל תוכן, בהתאם לפרופיל הגולש והתנהגות הגולש ברשת שלה.

דוגמא להמחשה:
אני יצרתי קמפיין חיפוש בגוגל על ביטויים מעולם "סדנאות אפיה", תקצבתי ל-3 ימים 200 ₪, כשכל קליק יתוקצב במקסימום של 4 ₪. כלומר אני צופה לממוצע של 16 קליקים ביום. אציין שנפח החיפוש של כלל הביטויים שהכללתי בקמפיינים חוצה את קו ה- 5000 חיפושים בחודש.

במקביל יצרתי קמפיין "לחיצות לאתר" בפייסבוק על סך 200 ₪ ל-3 ימים, בהם פייסבוק יציג את המודעה לכל האימהות בגילאים מסוימים, הקשורות בצורה כזו או אחרת ל- 20 מותגי אפיה ואטרקציות במטבח. בנתוני המודעה (בעת הקמת הקמפיין) פייסבוק הציג שיעור חשיפה יומית של המודעה בתנאים שהצבתי:   המודעה תיחשף ל-4600 עד 13800 גולשים מידי יום.

שיהיה לנו בהצלחה

תוצאות יגיעו בשני המקרים, השאלה היא אילו תוצאות מבחינת איכות וכמות.

להלן טבלת הבדלים מרוכזת:

כלומר, ניתן לדוג גולשים בצורה ובצורה כזו, קמפיין עם יעד מסוים יצליח בגוגל איפה כשקמפיין אחר לא הניב בגוגל הצלחה כלל, וכך גם בפייסבוק. הקביעה היכן לפרסם ולפעול, הינה אישית בהתאם לענף, לנושא, ליעדי הקמפיין וכמובן לניסיון האישי עם הגולשים הפוטנציאלייים הרלוונטיים לעסק.

הבא המאמר
לכל המאמרים