קידום בגוגל אדוורדס

קידום בגוגל

 מערכת הפרסום של גוגל נחשבת לבין היעילות בעולם, אם לא המוצלחת ביותר. המערכת עובדת בשיטת PPC (תשלום פר קליק) ומבוססת כבורסה – גוגל מציעה מיקומים ושטחי פרסום, המציע את הסכום הגבוה ביותר יקבל את המיקומים הטובים ביותר ואת שטחי הפרסום המרובים ביותר. דוגמא להמחשה: אני רוצה שהפרסומת שלי לעסק תופיע בכל פעם שגולש יחפש בגוגל …

מערכת הפרסום של גוגל נחשבת לבין היעילות בעולם, אם לא המוצלחת ביותר. המערכת עובדת בשיטת PPC (תשלום פר קליק) ומבוססת כבורסה – גוגל מציעה מיקומים ושטחי פרסום, המציע את הסכום הגבוה ביותר יקבל את המיקומים הטובים ביותר ואת שטחי הפרסום המרובים ביותר.

דוגמא להמחשה: אני רוצה שהפרסומת שלי לעסק תופיע בכל פעם שגולש יחפש בגוגל את הביטוי: "בלונים ליומולדת" אני מציעה לגוגל 4 ₪ לכל קליק שגולש יקליק על הפרסומת שלי (ביד), הפרסומת לוקחת את הגולש לאתר שלי ושם הוא נחשף להיצע בלונים ואטרקציות, וזה בדיוק מה שאני רוצה. כלומר, הפרסומת תופיע בכל פעם שגולש יחפש "בלונים ליומולדת", היא תופיע בדף תוצאות החיפוש של גוגל, בצד התוצאות, או מעל התוצאות. רק אם הגולש יקליק על הפרסומת שלי, אשלם לגוגל.

קמפיינים ותוצאות בשטח – למה האחד מצליח והאחר לא? קמפיינים באדוורדס מגוונים בסוגם וניתן לערוך מספר קמפיינים במקביל. נציין כאן את הקמפיינים הסטנדרטיים:

קמפיין חיפוש – קמפיין ביטויים ומילים – מציג את הפרסומת בהתאם לביטוח שהגולש חיפש בגוגל.

קמפיין מדיה – קמפיין המציג באנרים באתרים השותפים של גוגל.

קמפיין שיחה – קמפיין המציג פרסומות להתקשרות ישירה עם בית העסק.

כל קמפיין מוגדר ביעדיו, אך לבעל עסק תמיד חשוב בעצם להמיר את הגולש ללקוח, לרכישה בפועל ובעצם להגדלת מכירות. תוצאות אלו מותנות במשתנים רבים, החשובים ביניהם הם: תקציב – תקציב גדול מניב חשיפה גדולה יותר אופטימיזציה – כל תקציב צריך להיות מנוהל נכון בקמפיין המותאם באופן נכון ומדויק ככל האפשר

כל קמפיין חייב אסטרטגיה ומעקב, בכדי למקסם את תוצאותיו. לא ניתן "סתם לזרוק כסף" ולצפות שהגולשים/שיחות ייכנסו לאתר/יתקשרו. יש לנהל קמפיינים בחוכמה, החל מביטויים, דרך מיקומים ברשת בו תופיע הפרסומת ועד לרקיחת רשימות קהלים. מערכת הפרסום של גוגל מעניקה למפרסם כלי מדידה ואפיון רבים, ובתור מפרסמים יש לשאוף להשתמש ברובם, אם לא בכולם.

 המשך דוגמא להמחשה: בקמפיין החיפוש שאני הצעתי לגוגל 4 ₪ על ביטוי "בלונים ליומולדת", מפרסם אחר בשם "חן" הקים גם קמפיין משלו, בו הוא מציע לגוגל 6 ₪ על אותו ביטוי בדיוק. לפיכך, גוגל יעדיף להניח את המודעה של חן במיקום טוב יותר, גבוה יותר מהמודעה שלי, כי יש סבירות גבוהה יותר שגולש יקליק על המודעה שהיא במיקום טוב יותר, ואם גולש מקליק-> גוגל מקבלת כסף מחן, שהציע יותר ממני.

גוגל לאו דווקא יגבה מחן 6 ₪, ייתכן שיגבה סכום קרוב ל-6 שקלים. שכן כל מפרסם מעניק לגוגל סכום מקסימלי ולגוגל האפשרות לגבות 6 או פחות. בשימוש באסטרטגיות מחיר שונות גם ניתן להגיע לסכומים שונים, נרחיב על כך בפעם אחרת.

כך מתבטאת התשתית הבורסאית של אדוורדס: אדם המציע תשלום גבוה יותר, יקבל את החשיפה הטובה ביותר, כלומר, יקבל את הסבירות הגבוהה יותר לגולשים, לקליקים, לרכישות, להמרות.

אז למה בכל זאת, אדוורדס זה לא מדע מדויק?

בפשטות – כי לא כל אחד יודע לייצר ולנהל קמפיין ממיר ומניב.

ולעומק – כדי שגוגל יציגו את המודעה שלך, המודעה צריכה לעמוד בקריטריונים מסוימים, מעבר לכך, האתר אליו המודעה מובילה, מוכרח להיות באתר קביל, העונה לצרכי הגולש שהקליק על המודעה. לא ניתן להפנות גולש שחיפש בלונים לאתר של ריהוט גינה, וכנראה גם לא לאתר של טרמפולינות לילדים. גוגל עוקב ומאתר איזו מודעה אפקטיבית ונכונה יותר לגולש, חשוב לגוגל "לקחת" את הגולש למידע שיענה לו על מה שחיפש, ולכן הוא לא יאשר מודעות מטעות או כאלו שמובילות לאתר שאינו עונה לחיפוש של הגולש.

אז בתכל'ס איך מצליחים באדוורדס?

בראש ובראשונה, קובעים מסגרת ויעדים, שאילתות כמו- מה הקמפיין אמור לייצר וכמה? או- מהו התקציב העומד לרשותנו לאיזו תקופת זמן?, חייבות להיקבע. לאחר מכן קובעים את סוג הקמפיין (חיפוש/מדיה/שיחות/אחר) ובונים אסטרטגיה, זמן בחינה, זמן מדידה ושינויים בהתאם. בשלב זה עונים על שאלות כמו איזו סוג התאמה לאיזה ביטוי, מה נפח החיפוש של איזה ביטוי, באילו אתרים באינטרנט כדאי להציג את הבאנרים, מהו הקהל גולשים שהקמפיין רלוונטי אליו ועוד ועוד נתונים המתאגדים ליצירת קמפיין יעיל. בונים קמפיין במערכת הפרסום ויוצאים לדרך, כשלפנינו תקופת זמן שהגדרנו. בתום תקופה זו (יום/2-7 ימים/חודש), נמדוד נתונים חשובים באמצעותם נחליט אילו שינויים עושים בקמפיין כדי למקסם אותו. מדידת נתונים ושינויים אלו יכולים להתבצע על בסיס יומי-שבועי ואף יותר, תלוי באופן ומסגרת הקמפיין. השינויים יכולים להיות מזעריים כמו הצעת מחיר לביטוי X גבוהה יותר, או שינוי גדול כמו יצירת רשימת קהל ייחודית נוספת או הגברת התקציב היומי. כל אלו ועוד נעשים בפיקוח ובקרה, כיון שאין יעילות אמיתית בקמפיין עיוור ויש להיות עקביים וחופפים לנתונים המתגבשים לאורך הקמפיין, קצר או ארוך ככל שיהיה.

פוסטים נוספים בנושא

רוצים לשמוע עוד מנציג אישי? צרו איתנו קשר