מעבר מאתר ישן לאתר חדש

מעבר מאתר ישן לאתר חדש לא כזה קשה כמו שחשבתם:

שדרוג אתר הינו חיוני לעסק ואף מחייב עקב דרישות  האופטימיזציה למנועי החיפוש המתקדמות וההכרח לסחוף ולעניין את הגולש. אתרים ישנים דלים בקרייאטיב ועיצוב חדשני, וסובלים משיעורי נטישה שרק צומחים עם הזמן. רבים מלקוחותינו ביצעו מעבר מאתר אינטרנט ישן לאתר חדש המותאם היטב לאופי וידעי העסק, בד בבד לדרישות הקפדניות של מנועי החיפוש והגולשים שכבר אינם מתרשמים קלות.

הליך שדרוג אתר הינו אחד המורכבים בתעשיית האינטרנט ונעשה בדרכים שונות, כשאנחנו משתדלים לפשט את התהליך עד כמה שאפשר ולהשיג תוצאות טובות עוד יותר, אל מול הגולש הממוצע באתר ואל מול המיקומים במנועי החיפוש. זה הוא אחד החששות הגדולים ביותר – "מה יהיה עם המיקומים של האתר? מה יקרה לאתר בגוגל?"

אז מה באמת יקרה? לא דבר רציני וכאוב, כל עוד הליך השדרוג נעשה באופן מבוקר ומדויק. אם הליך השדרוג מתבצע באופן מקצועי ופרטני, מיקומי האתר בגוגל וחבריו לא ייפגעו באופן משמעותי, ואף ישתפרו בחודשים שלאחר השדרוג, אם לא בחודש הראשון. לא ניתן להבטיח דבר בתחום האפור הזה, כיון שלגוגל חוקים וזמן משלו, וכמה שנציית להם ונבשל אתר מדויק למידות של נהלי גוגל, גוגל הוא אימפריית רובוטים ואלגוריתמים, הוא פועל בפני עצמו, ויש רק להיערך לו, לא ניתן לנהל אותו ולקבוע לו כיצד להתייחס לשינוי כזה או אחר באתר שלנו.

למה אני צריך לשדרג את האתר? כפי שצוין קודם, אתרים שלא עומדים בקריטריונים של מנועי החיפוש כדוגמת גוגל, יפגעו בדירוגים. קריטריונים אלו מפורסמים אחת לכמה שנים, אם לא אחת בשנה (ואף מספר פעמים בשנה!), אך חשוב מכך, אתרים שלא עומדים בסטנדרטים של הגולשים שלהם (שחשופים למתחרים ורואים את החדשנות וההתקדמויות בעולם האינטרנט), ספק יצליחו להחזיק בקהל גולשים חדש/קבוע לאורך זמן. דוגמאות לבעיות נפוצות שוודאי ניתן למצוא ברוב האתרים הישנים הם אי התאמה לתצוגת מובייל (סמארטפון), כתובות URL גדושות, כפילויות תגיות, פוטר גדוש לינקים, זמן טעינה גבוה, אפשרויות שיתוף תוכן מצומצמות ולא מזמינות, בעיות קוד למיניהם וכו'. אז אם העסק רציני ויש קהל באינטרנט לעסק, למה שלא יהיה אתר רציני? מסוג האתרים שגולשים נכנסים ורוצים להישאר? מסוג האתרים שגורמים לך לומר וואו?

אני רוצה לשדרג את האתר שלי, איפה מתחילים? שדרוג אתר יכול להיות בעיצוב, במבנה, בתוכן, בקרייאטיב וכמובן בתכנות. אנחנו, יחד עם מחלקות נוספות של עיצוב ופיתוח, מבצעים הליך מדויק לצרכי הלקוח. מחלקת העיצוב מתחילה את המסע יחד עם הלקוח ובהסכמה שיתופית רוקחים עיצוב המאופיין לרצונות הלקוח, אופי המותג ומסרי האתר. משם ממשיך ההליך לבנייה ופיתוח מותאמים אישית (לא ע"י תבניות מוכנות, אלא פיתוח תבנית אישית מ-0), כבר כאן נכנס אלמנט הקידום, שכן קריטריונים חשובים כמו מבנה אתר, היררכיית עמודים ועוד אלמנטים מפותחים שיהיו מובנים בתוך האתר, כך לקוחותינו מקבלים אתר מעוצב ומותאם אישית עם תשתית קידום כהלכה.

אז באיזה שלב נשמרים המיקומים של האתר בגוגל? השלב הסופי הוא אופטימיזציית האתר באופן מלא, ללא סייג. החל משימור כתובות URL, הזנת תכנים מדויקת מאתר ישן לחדש בעת הצורך, הפניות דפים בעת הצורך, שימור קישוריות פנימית, שימור יחס בתוכן וביטוי מפתח המצויות בכל דף, מניעת כפילויות תוכן (טקסטואלי /ויזואלי) ועוד.. עבודת הקידום מרובה, בעיקר במעבר לאתר חדש. רק לאחר סיומה, ניתן לעלות את האתר ולספוג את השינויים, שלרוב יהיו קטנים. יש לזכור שמעקב אחר ביצועי האתר הינו חיוני, לשם חיזוק ההליך וביצוע שינויים קטנים שיסייעו לגוגל להבין שמדובר בשינוי לטובת המשתמש.

פוסטים נוספים בנושא

רוצים לשמוע עוד מנציג אישי? צרו איתנו קשר